Szkolenia z zakresu
obsługi komputera i pakietu Office

Termin szkolenia: Trwa nabór 

Miejsce szkolenia: Ośrodek Szkoleniowy KURSOR, ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 62, 20-013 Lublin

Zobacz lokalizację na mapie

Dla kogo

Szkolenie dedykowane jest osobom, które chcą poprawić znajomość metod analizy danych w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel. W szczególności polecane jest analitykom biznesowym i osobom, które w codziennej pracy przetwarzają duże zbiory danych.

W ramach zajęć praktycznych zaprezentowane zostaną sposoby usprawniające i automatyzujące codzienną pracę w programie MS Excel dzięki wykorzystaniu narzędzi takich jak: tabele przestawne, sumy częściowe, formuły tablicowe, analiza scenariuszy i dodatek Solver, warunkowe formatowanie danych i sprawdzanie ich poprawności, stosowanie zaawansowanych funkcji wbudowanych (w tym zagnieżdżanie funkcji), niestandardowe sortowanie, filtrowanie zaawansowane, grupowanie danych, automatyzacja pobierania i przekształcania danych z użyciem Power Query, zabezpieczanie danych.

Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętność dokonywania sprawnej analizy ekonomicznej danych w arkuszu kalkulacyjnym.

Organizacja szkolenia

Szkolenie obejmuje 24 godziny lekcyjne zajęć praktycznych w grupach ok. 10 osobowych. Każdy uczestnik szkolenia ma zapewnione własne stanowisko komputerowe (laptop) oraz wszystkie niezbędne materiały. Można również przynieść własny laptop. Wystawiamy zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

Terminy zajęć są zawsze elastycznie ustalane – przykładowo zajęcia mogą odbywać się 2-3 razy w tygodniu (poniedziałek – piątek) w godzinach porannych lub popołudniowych, jak również w weekendy. Dla grup zorganizowanych szkolenie może zostać zrealizowane w siedzibie klienta. Terminy najbliższego planowanego szkolenia zawsze podane są na górze bieżącej strony.

Ceny

  • Opłata: 649 zł brutto
  • Studenci i uczniowie: 599 zł brutto
  • Dla grup zorganizowanych ceny do negocjacji

Nr rachunku bankowego
mBank
14 1140 2004 0000 3202 6450 4560

MS Excel – program zaawansowany

    • Komórki:
      • sposoby sprawnego wprowadzania danych
      • niestandardowe formaty danych liczbowych
      • zastosowanie opcji wklejania specjalnego
      • sprawdzanie poprawności wprowadzonych danych
    • Formuły:
      • formuły tablicowe – rodzaje, tworzenie i zastosowanie
      • inspekcja formuł – śledzenie poprzedników i zależności, sprawdzanie błędów
      • szacowanie formuły
    • Funkcje:
      • tworzenie własnych arkuszy obliczeniowych w oparciu o wybrane funkcje wbudowane: AGREGUJ, SUMY.CZĘŚCIOWE, SUMA.WARUNKÓW, LICZ.WARUNKI, JEŻELI.BŁĄD, WYSZUKAJ.PIONOWO, INDEKS, PODAJ.POZYCJĘ, PRZESUNIĘCIE, DŁ, KONWERTUJ, PODSTAW, ZAOKR, itp.
      • zagnieżdżanie funkcji
    • Operacje na danych w Excelu:
      • metody importu danych
      • automatyzacja pobierania i przekształcania danych z użyciem Power Query
      • masowe uzupełnianie brakujących danych – anulowanie scaleń
      • konwersja danych tekstowych na prawdziwe liczby i daty
      • techniki porządkowania danych: usuwanie duplikatów, dzielenie tekstu, oczyszczanie, transpozycja, itp.
      • tworzenie list niestandardowych
      • wyszukiwanie komórek określonego typu
      • zastosowanie formantów: pola tekstowe, pola kombi i pola wyboru, przyciski opcji
      • tworzenie zależnych list rozwijanych
      • sortowanie danych: proste i w oparciu o listę niestandardową
      • filtrowanie danych: proste i zaawansowane
      • tworzenie sum częściowych
      • tabele i wykresy przestawne – filtrowanie i grupowanie danych, wstawianie pól i elementów obliczeniowych, fragmentatory
      • konsolidacja danych z wielu arkuszy
      • udostępnianie arkusza – praca grupowa
      • eksport danych do innych formatów
    • Analiza symulacji (analiza typu „co – jeśli”):
      • narzędzie Szukaj wyniku
      • tabela danych jedno – i dwuwymiarowa
      • dodatek Solver
      • menedżer scenariuszy
    • Wykresy – metoda wizualizacji danych liczbowych:
      • tworzenie powiązań tytułów z komórkami
      • formuła SERIE
      • zaznaczanie minimum i maksimum na wykresie
      • tworzenie wykresu z dodatkową osią
      • zapisanie szablonu wykresu
    • Makropolecenia:*
      • wprowadzenie do języka VBA
      • praca w oknie Edytora Visual Basic
      • korzystanie z rejestratora makr
      • ręczne wprowadzanie kodu VBA
      • procedury Sub i Function
      • tworzenie formatki wprowadzania danych do Excela
      • tworzenie własnych funkcji w edytorze VB
      • tworzenie dodatków
    • Ochrona danych:
      • ochrona arkusza – ukrycie formuł, blokowanie edycji komórek
      • ochrona skoroszytu
      • zabezpieczanie dostępu do pliku hasłem

    * Moduł realizowany w wybranych grupach, do ustalenia.

    Na życzenie słuchaczy program może być modyfikowany nawet w trakcie trwania kursu!

    Masz pytania
    Zadzwoń - 504 282 505